Lääkärien vastaanotot

Lääkärien vastaanotot ovat Hyvinvointikeskus AALLOn 2. kerroksessa.

Terveyskeskus on auki ma - to 8.00 - 16.00 ja pe 8.00 - 14.00.

Lääkärille voi varata ajan soittamalla terveyskeskuksen takaisinsoittopalveluunp. 017 5796000.

Soitamme takaisin kaksi kertaa, ellei ensimmäiseen puheluun ole vastattu. Ma-to klo 14.00 jälkeen ja pe klo 12.00 jälkeen soitamme takaisin yhden kerran.

Ma - to 8.15 - 14.00 

Pe ja arkipyhien aattona 8.15 - 12.00.

Numerossa on valikkotiedote, jossa pyydetään toimimaan ohjeen mukaan. Valitse 1, jos asia koskee laboratoriovastauksia, rtg ajanvarausta, kiireetöntä asiaa vastaanotolle tai neuvontaa, 2 hoidon tarpeen arviointia akuuttivastaanotolle, 3 reseptin uusintaa, 4 koronaan liittyvää ajanvarausta ja neuvontaa.

Voit perua vastaanottoaikasi soittamalla terveyskeskuksen numeroon arkena 24 h. Aukioloajan ulkopuolella soitettu puhelu siirtyy takaisinsoittopalveluun, johon jätetään nimi, syntymäaika ja peruttava-aika. Jos teillä on salainen numero, jättäkää viestiin myös puhelinnumeronne. Perumme ajan ja soitamme takaisin vain, jos tarvitsemme lisätietoja. Voit perua vastaanottoaikasi myös puhelimitse virka-aikana soittamalla numeroon 017 5795290.

Puhelinpalvelumme on ajoittain ruuhkautunut liittyen lisääntyneisiin yhteydenottoihin koskien mm. koronanäytteenottoa. Koronarokotteista tiedotetaan ajantasaisesti. Rokotuksiin liittyvää tietoa löydät THL:n verkkosivuilta  Varkauden koronarokotusten etenemisestä ajankohtainen tieto löytyy kotisivuilta https://www.varkaus.fi/hpo-sivusto/koronarokotukset . Jätäthän vain yhden yhteydenottopyynnön. Jos soitat ei-kiireellisen, saman asian takia uudelleen useita kertoja, se voi viivästyttää potilaiden kiireellisten asioiden hoitamista.

Muistathan, että myös Digiklinikan lääkäri palvelee kuntalaisia maksuttomalla etävastaanotolla päivittäin klo 7.00 – 23.00 Digiklinikalla voidaan hoitaa mm. silmätulehdusoireet, ihottumat, allergiaoireet ja virtsatietulehdukset.

Lisäksi valtakunnallisesti puhelinpalvelussa 0295 535 535 ja chatissa saa yleistä tietoa koronaviruksesta sekä neuvontaa Koronavilkku-sovelluksen käytössä. Neuvonta palvelee arkipäivisin klo 8.00 –21.00 ja lauantaisin klo 9.00–15.

Voit asioida terveyspalveluissa myös verkossa 24/7

Klinik-asiointipalvelun kautta voit ottaa yhteyttä terveyskeskukseen mihin vuorokauden aikaan tahansa. Asiointi on helppoa ja nopeaa eikä jonottamiseen tarvitse käyttää aikaa.