AALTO hyvinvointikeskus

Sosiaali- ja terveyspalvelut ovat nyt saatavilla sujuvasti yhdestä paikasta. AALTO on savuton ja esteetön hyvinvointikeskus. Tiloissa on pääopasteet pistekirjoituksella ja talossa on induktiosilmukoita.
Koronanäytteet otetaan päivystyksen vieressä olevassa kontissa. 
Pääovi on avoinna arkisin klo 6.30–20, la 7.30–19, su 8–19.

Pidetään huolta itsestä ja toisista!
MUISTATHAN  ASIOIDESSASI:

  • Käytä maskia!
  • Muista käsi- ja yskimishygienia!
  • Turvavälien varmistamiseksi saavuthan vastaanotolle juuri ennen omaa aikaasi!

Aalto hyvinvointikeskuksessa asiakkaita palvellaan neljässä kerroksessa.

Tilat ovat modernit ja nykyaikaiset. Vastaanottohuoneita on yli 100 ja niitä käytetään joustavasti eri asiakasryhmien tarpeisiin. Osastoilla potilaat hoidetaan moniammatillisesti pääsääntöisesti yhden hengen huoneissa (55 + 18 potilaspaikkaa).

PALVELUT:

1. KERROS

  • Aulapalvelu ja itseilmoittautumispiste
  • Omahoitopiste
  • Kuvantamisen palvelut
  • Laboratoriopalvelut
  • Kahvila-ravintola, avoinna arkisin klo 7−18, lounas tarjolla klo 10.30−13, la ja su avoinna klo 9−15, lounas klo 11−13
  • Päivystys
  • Apuvälinepalvelut
  • Asiakas- ja palveluohjaus
  • Kotihoito
  • Kotisairaala
  • Kappeli
  • Järviseudun työterveys
  • Kokoustilat

2. KERROS

  • Perusterveydenhuollon vastaanotot
  • Suunterveydenhuollon vastaanotot
  • Erikoislääkäripoliklinikat
  • Dialyysi
  • Välinehuolto
  • Toimenpidekeskus

3. KERROS

  • Akuuttiosasto, vierailuaika klo 11–19
  • Fysioterapia ryhmätiloineen

4. KERROS

  • Lapsiperheiden palvelut: neuvolat, puhe- ja toimintaterapia, perheneuvonta, erikoislääkäripoliklinikat (lastentautien-, naistentautien- ja äitiyspoliklinikka)
  • Sosiaalityön palvelut: aikuissosiaalityö, lapsiperheiden sosiaalityö, lastensuojelu, vammaispalvelut, päihde- ja mielenterveyspalvelut
  • Psykiatrian osasto
  • Hallinto

Hyvinvointikeskuksen toiminnallisessa suunnittelussa tavoitteena on ollut

  • Parantaa palveluiden yhdenvertaista saatavuutta, oikea-aikaisuutta ja jatkuvuutta.
  • Siirtää toiminnan painotusta ehkäisevään ja ennakoivaan työhön
  • Varmistaa palveluiden laatu ja vaikuttavuus.
  • Vahvistaa monialaista yhteen toimivuutta perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon ja sosiaalihuollon välillä