Asiointi terveyspalveluissa hoituu 6.9. alkaen laajalti sähköisen palvelun avulla

Asiointi terveyspalveluissa hoituu 6.9. alkaen laajalti sähköisen palvelun avulla

Viimeksi muokattu: 
31.8.2018 11.54
Varkauden terveyskeskuksen, neuvolan ja opiskelijaterveydenhuollon palveluissa on 6.9.2018 alkaen käytössä sähköinen asiointipalvelu KlinikPro. Sen avulla Varkauden asukkaat voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

6.9. alkavan KlinikPron sähköisen asioinnin palvelun avulla yhteydenotto terveysasemalle onnistuu 24h! Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida verkossa itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin ja sinuun otetaan tarvittaessa yhteyttä yhden arkivuorokauden kuluessa.
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  • Uusi vaiva tai sairaus - yhteydenotto vastaanotolle
  • Varatun ajan peruminen
  • Pitkäaikaissairauden hoito
  • Lääkärintodistukset ja lausunnot (ajokortti, terveystodistus jne.)
  • Rokotusneuvonta - matkailijoiden rokotukset
  • Tutkimustulosten kysely
  • Reseptin uusiminen
  • Yhteydenotto opiskelijaterveydenhuoltoon
  • Yhteydenotto neuvolaan
  • Yhteydenotto erityistyöntekijälle


Näin asioit sähköisesti 6.9. alkaen

Mene osoitteeseen http://www.varkaus.fi/klinik tai suoraan varkaus.fi -etusivulta KlinikPro-kuvakkeen kautta (Huom! Kuvake tulee näkyviin torstaina 6. syyskuuta!) ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

1 Asioinnin aihe
Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.  yhteydenotto vastaanotolle, varatun ajan peruminen, reseptin uusinta tai tutkimustulosten tiedustelu

2. Tietojen täyttäminen
Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto
Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään yhden arkivuorokauden kuluessa. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia kehityksen myöhemmissä vaiheissa.

Lataa tästä opas terveyspalveluiden sähköiseen asiointiin.
 

Sähköinen palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Varkauden kaupunki. Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy. Sen tuottama sähköinen asiointi on otettu käyttöön yli 70 suomalaisella paikkakunnalla mm. Seinäjoella ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa. Klinikin asiakkaina on yli 900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja palveluntuottajaa. 

 

Lisätietoja:
Antti Sandén
perusterveydenhuollon ylilääkäri

Leena Kuusikko
vastaanottotoiminnan osastonhoitaja
p. 0400 574 549