Tee Sinäkin #wiksuteko ja ota yhteiskunnallisen markkinoinnin keinot käyttöön hyvinvointityössä!

Last modified: 
20.3.2019 10.21

Tee Sinäkin #wiksuteko ja ota yhteiskunnallisen markkinoinnin keinot käyttöön hyvinvointityössä!

Me täällä Varkaudessa otamme nyt uuden harppauksen hyvinvointityössämme, sillä otamme käyttöön yhteiskunnallisen markkinoinnin menetelmät! Varkauden kaupunki järjestää Warkaus365-seminaarin maanantaina 25.3. henkilöstölleen sekä yhteistyökumppaneilleen.

Terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen on kuntien perustehtävä. Varkauden kaupungin hyvinvointikertomuksesta on kaupungin Hyte-ryhmässä nostettu muutama kehittämiskohde vuosille 2018-2021:

  1. VARHAINEN VÄLITTÄMINEN
    • Vanhemmuuden tukeminen
    • Ylipainokehityksen pysäyttäminen
    • Työ- ja toimintakyvyn parantaminen
  2. EHKÄISEVÄN MIELENTERVEYS- JA PÄIHDETYÖN VAHVISTAMINEN
    • Mielenterveysosaamisen vahvistaminen
    • Ehkäisevä mielenterveys ja päihdeosaaminen
    • Ammatillisen osaamisen laajentaminen peruspalveluissa
  3. ​IKÄÄNTYVÄN KOTONA ASUMISEN TUKEMINEN
    • ​Täysipainoinen ravitsemus ja riittävä liikunta
    • Turvallinen elinympäristö
    • Pienituloisuuden huomioiminen
    • Yksinäisyyden vähentyminen

Hyödynnämme Varkaudessa ennennäkemätön tilaisuuden ottaa hyvinvointityössämme käyttöön yhteiskunnallisen markkinoinnin menetelmät!

Mitä yhteiskunnallinen markkinointi on?

Yhteiskunnallisen tai sosiaalisen markkinoinnin lähestymistapa tarkoittaa markkinointiajattelun sekä tehokkaiden markkinointiviestinnän keinojen soveltamista terveyttä ja hyvinvointia edistäviin toimintoihin. Lähestymistapa on otettu lähtökohdaksi terveyden edistämistyössä jo useissa maissa ja nyt myös Varkaudessa!

Warkaus365-seminaari Varkauden pääkirjaston auditoriossa:
klo 10 - 12 Mitä yhteiskunnallinen markkinointi tarkoittaa?
klo 12 - 13 Lounas (omakustanteinen)
klo 13 - 15 Pureudutaan työpajoissa varkautelaisiin haasteisiin

Aiheen pariin meidät johdattaa kansainvälisestikin arvostettu yhteiskunnallisen markkinoinnin asiantuntija Heini Taiminen.

TERVETULOA!

Ilmoittaudu mukaan 22.3. mennessä: https://urly.fi/19XD

 

Heini_MV_puhdistettu.jpg

Heini Taiminen (KTT) on erikoistunut markkinointiajattelun hyödyntämiseen hyvinvoinnin ja terveyden

edistämisessä. Viime vuosien tutkimusaiheet ovat liittyneet eri tavoin terveyden edistämiseen erilaisten

digitaalisten välineiden avulla. Myös sosiaalinen/yhteiskunnallinen markkinointi on teema, joka on kulkenut

vahvasti tutkimustyössä mukana ja lähestymistapaa Taiminen on ollut mm. opettelemassa (2/2016-8/2016) tutkijavaihdon myötä Australiassa, Social Marketing@Griffith tutkimusryhmässä, joka on yksi alan johtavia ja suurimpia tutkimusryhmiä maailmassa. Tämän hetken tutkimusteemat liittyvät siihen, miten lähestymistapaa voidaan soveltaa kunnissa tehtävään strategiseen terveyden edistämistyöhön sekä nuorten hammasterveyden edistämiseen. Taiminen opettaa sosiaalista markkinointia Jyväskylän yliopistossa sekä kouluttaa ja konsultoi aiheeseen liittyen.

 

 

 

 

Lisätietoja:

Varkauden kaupunki
Hyvinvointikoordinaattori Marja-Liisa Honkanen, p. 044 444 2268
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kaisu Tolvanen, p. 044 444 2516