Varkaudessa ja Joroisissa otettu käyttöön maksuton etävastaanotto 1.7. alkaen

Last modified: 
1.7.2019 12.55

Varkaudessa ja Joroisissa otettu käyttöön maksuton etävastaanotto 1.7. alkaen

Varkaudessa ja Joroisissa on avattu 1.7.2019 maksuton digitaalinen etävastaanotto. Älylaitteilla ja verkossa toimivat vastaanottopalvelut tuotetaan Mehiläisen Digiklinikalla. Etävastaanoton tavoitteena on palvella asiakkaita entistä paremmin, nopeammin ja asiakaslähtöisemmin.

Heinäkuun alussa terveyspalveluiden saatavuus on laajentunut Varkaudessa ja Joroisissa, kun kuntalaisille maksuton ja ympärivuorokautinen etävastaanotto on aloittanut toimintansa. Kyseessä on Mehiläisen tuottama chat-palvelu, josta saa terveydenhoitoalan ammattilaisen hoidon ja arvion sekä tarvittaessa hoitoonohjauksen täysin maksutta. Digiklinikalla voi asioida sekä älylaitteeseen ladattavan OmaMehiläinen-sovelluksen että -verkkopalvelun kautta. Sovellus on ladattavissa Apple App Storesta tai Google Play Storesta.

Digiklinikan chat-palvelussa lääkäri vastaa yhteydenottoihin joka päivä klo 7–23 ja hoitaja puolestaan yöaikaan klo 23–7, mukaan lukien viikonloput ja arkipyhät. 

 – Digiklinikalla voidaan hoitaa mm. ihottumia, silmä- ja allergiaoireita, virtsatietulehduksia sekä hyönteisten pistoja ja puremia, kertoo Joroisten kotihoidon esimies Kirsi Hynninen.

 – Vastaanottoaikojen saatavuus paranee, kun osa vaivoista voidaan hoitaa etävastaanoton keinoin. Myös hoidon vaikuttavuus tehostuu, sillä kynnys hakea apua laskee helppokäyttöisen Digiklinikan avulla. Lisäksi etävastaanoton käyttöönoton myötä lääkäriresurssien työnsuunnittelua voidaan tehostaa, kiteyttää palvelun hyötyjä Varkauden kaupungin vastaanottopalveluiden osastonhoitaja Leena Kuusikko  

 

Lisätietoja:
Varkauden kaupunki, vastaanottopalveluiden esimies Leena Kuusikko, p. 040 057 4549
ja www.varkaus.fi/digiklinikka